포지션 상세
Otter Korea는 미국에 본사를 둔 글로벌 스타트업 기업입니다.
F&B 시장을 선도하고 있으며 이미 많은 나라에 우리의 제품을 선보이고 있고 매년 새로운 기술을 개발하고 있습니다.
특히 한국에서 배달 중심의 디지털 주문이 확산되는 시기에, 오터 (Otter)는 푸드 테크의 지형을 바꿀 소프트웨어 서비스 (Software as a Service)가 되고자 2020년 출범하였습니다.
오터를 통해 다양한 배달앱의 주문을 통합하고, 배달 대행사와의 연동을 통해 음식점 및 배달 운영의 효율성을 개선할 계획입니다. 현재 배포되는 오터 버전 이후에도 운영의 효율을 가져올 다양한 기능 (Use case)를 지속적으로 업데이트 해나가는 한편, 실질적인 수익과 실적 개선으로 이어지도록 돕는 제품도 글로벌 선도 엔지니어링 팀과 함께 지속적으로 업데이트 되고 있습니다.
Our Mission
우리는 더 나은 음식을 위한 인프라를 구축하고자 합니다
Infrastructure for better food
Superpower for digital restaurants
슈퍼파워
우리는 혁신을 재정립하여 불가능해 보이는 솔루션을 실현하는 제품을 만듭니다.
디지털
온라인 시대에 번창하기 위해 레스토랑을 디지털화합니다.
레스토랑 & 카페 & 식료품 업계
주문형 eCommerce의 기업가들에게 힘을 실어줍니다.
• Cover sales compensation, incentive, quota and territory planning to align with our overall business strategy
• Drive pricing exceptions and pricing deal offerings
• Own end to end funnel metrics, and define lead scoring, qualification, and routing processes across the organization
• Drive lead generation, including related tooling and process
• Drive the monthly and quarterly operating cadence to achieve key operational milestones
• Own forecasting and planning process and cadence to ensure achievement of revenue and key operating metrics
• Own administration of Salesforce
• Drive sales team performance and operational effectiveness through creating processes and automations
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Key Performance Indicators
• Sales planning and performance analysis
• CRM
• Management and conversion improvement
• Sales budgeting and price control (including discounts)
• Incentive/KPI optimization
• Sales reps development and efficiency improvement
• Pre-sales and new store sales target delivery
• Leads generation and qualification
• Inbound and 3rd party channel leads development
• Stakeholder Management: manage expectations, influence others with different goals, negotiation
• Communications: precise, detail-oriented, highly responsive
• Ownership: high level of follow-through (managing internal teams), cares very much about details, reliable
• Technical: CRM systems, Google Sheets, SQL (willingness to learn is a minimum), Powerpoint, (Python would be a plus)
• Sales or Sales Ops Subject Matter Expert: understands what’s needed to enable and grow a sales org
F&B 시장을 선도하고 있으며 이미 많은 나라에 우리의 제품을 선보이고 있고 매년 새로운 기술을 개발하고 있습니다.
특히 한국에서 배달 중심의 디지털 주문이 확산되는 시기에, 오터 (Otter)는 푸드 테크의 지형을 바꿀 소프트웨어 서비스 (Software as a Service)가 되고자 2020년 출범하였습니다.
오터를 통해 다양한 배달앱의 주문을 통합하고, 배달 대행사와의 연동을 통해 음식점 및 배달 운영의 효율성을 개선할 계획입니다. 현재 배포되는 오터 버전 이후에도 운영의 효율을 가져올 다양한 기능 (Use case)를 지속적으로 업데이트 해나가는 한편, 실질적인 수익과 실적 개선으로 이어지도록 돕는 제품도 글로벌 선도 엔지니어링 팀과 함께 지속적으로 업데이트 되고 있습니다.
Our Mission
우리는 더 나은 음식을 위한 인프라를 구축하고자 합니다
Infrastructure for better food
Superpower for digital restaurants
슈퍼파워
우리는 혁신을 재정립하여 불가능해 보이는 솔루션을 실현하는 제품을 만듭니다.
디지털
온라인 시대에 번창하기 위해 레스토랑을 디지털화합니다.
레스토랑 & 카페 & 식료품 업계
주문형 eCommerce의 기업가들에게 힘을 실어줍니다.
주요업무
• Drive business insights and operational excellence to increase revenue, sales productivity, and efficiency• Cover sales compensation, incentive, quota and territory planning to align with our overall business strategy
• Drive pricing exceptions and pricing deal offerings
• Own end to end funnel metrics, and define lead scoring, qualification, and routing processes across the organization
• Drive lead generation, including related tooling and process
• Drive the monthly and quarterly operating cadence to achieve key operational milestones
• Own forecasting and planning process and cadence to ensure achievement of revenue and key operating metrics
• Own administration of Salesforce
• Drive sales team performance and operational effectiveness through creating processes and automations
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Key Performance Indicators
• Sales planning and performance analysis
• CRM
• Management and conversion improvement
• Sales budgeting and price control (including discounts)
• Incentive/KPI optimization
• Sales reps development and efficiency improvement
• Pre-sales and new store sales target delivery
• Leads generation and qualification
• Inbound and 3rd party channel leads development
자격요건
• Analytical and creative problem solver: think critically, data-driven, ability to diagnose & solve complex problems, especially in the sales and sales operations space• Stakeholder Management: manage expectations, influence others with different goals, negotiation
• Communications: precise, detail-oriented, highly responsive
• Ownership: high level of follow-through (managing internal teams), cares very much about details, reliable
• Technical: CRM systems, Google Sheets, SQL (willingness to learn is a minimum), Powerpoint, (Python would be a plus)
• Sales or Sales Ops Subject Matter Expert: understands what’s needed to enable and grow a sales org