株式会社ミンテルジャパン-Account Manager – Consumer Packaged Goods / 既存顧客営業・カスタマーサポート
株式会社ミンテルジャパン-Account Manager – Consumer Packaged Goods / 既存顧客営業・カスタマーサポート
1/2
株式会社ミンテルジャパンTokyo 경력 3-5년

Account Manager – Consumer Packaged Goods / 既存顧客営業・カスタマーサポート

포지션 상세

The Account Manager is responsible for renewing and upselling into an assigned portfolio of clients across Japan, for creating a strategy to upsell clients for both our syndicated and custom business solutions, and for delivering exceptional sales results against budget. Your selling style needs to be highly polished, professional and consultative.

You will be experienced in selling to substantial corporate businesses and in gaining credibility for excellence in your field. You will need to travel to clients throughout Japan and will be responsible for your own schedule.

◇職務内容

弊社は1972年に創立されたロンドンに本社を構える市場調査会社「Mintel Goup」の日本法人で、世界の新商品をリアルタイムで検索できるデータベースや市場調査レポートを始めとする汎用の情報サービスを世界中の有力企業に提供しているほか、新商品開発や競合他社の動向に関わる調査案件も請け負っています。

■担当業務
既存顧客の営業・カスタマーサポートを担当して頂きます。
購読サービス契約の更新や、新たな調査案件の獲得が主な業務内容です。
食品、化粧品など消費財の大手・中小メーカーの商品開発、マーケティング、
市場調査担当部署や研究所の方とやり取りをします。

同社がお客様にご購読頂いている世界新商品データベースや他購読サービスの操作説明会や、
個別の業務ニーズに合致した調査案件についてお客様を訪ねる必要があるため、国内外の出張もございます。

주요업무

Maintain and develop existing account relationships within an assigned portfolio using excellent communication skills, strong follow-up and sharp attention to detail;
・Renew and upgrading the subscription services
・Maintain product knowledge across all Mintel product lines and services
・Become a product expert on Mintel’s services and deliver search/data-pull/Newsletter services to the client when needed
・Deliver accurate forecasts to sales management
・Effectively utilize Mintel's CRM system (Salesforce.com)
・Negotiate and close contracts smoothly
・Ability to present data, train, and communicate comfortably in front of large groups
・Ability to travel in Japan and overseas if required

お客様のニーズに沿った調査内容をお届けするカスタマーサービスを日々行い、既存顧客と信頼関係を築きます。
上記を踏まえ、業務内容及び求められる人物像の詳細は下記のとおりです。

・購読サービスの契約更新と他サービスの追加契約獲得
・同サービスを使用したデータ検索・抽出、ニュースレターの作成(カスタマーサービス)
・営業管理プログラムの活用
・顧客先での説明会開催
・国内外の出張

자격요건

・Bachelor's degree preferred
・Business level of English
・3-5 years of proven sales experience at the executive level
・Excellent written and verbal communication skills
・Proficient in Excel and PowerPoint
・Strong account management and business development background, with proven success in expanding client relationships and showing excellence in maximizing account potential
・Highly polished, professional and consultative selling style

・大卒以上
・3年~5年の営業経験及び実績
・ビジネスレベルの英語力
・高いコミュニケーション力
・Excel・Power Pointのスキル

■求める人物像:
・明るく、コミュニケーション力、交渉力、営業力に長ける方
・弊社サービスについての深い知識と理解を持てる方
・上司への正しい営業報告がタイムリーに出来る方
・高い交渉力を持ち、スムーズな契約締結ができる方

기술 스택 • 툴

태그

마감일

상시채용

근무지역

東京都千代田区内幸町2-1-6東京日比谷パークフロント19F
본 채용정보는 원티드랩의 동의없이 무단전재, 재배포, 재가공할 수 없으며, 구직활동 이외의 용도로 사용할 수 없습니다.

본 채용 정보는 에서 제공한 자료를 바탕으로 원티드랩에서 표현을 수정하고 이의 배열 및 구성을 편집하여 완성한 원티드랩의 저작자산이자 영업자산입니다. 본 정보 및 데이터베이스의 일부 내지는 전부에 대하여 원티드랩의 동의 없이 무단전재 또는 재배포, 재가공 및 크롤링할 수 없으며, 게재된 채용기업의 정보는 구직자의 구직활동 이외의 용도로 사용될 수 없습니다. 원티드랩은 에서 게재한 자료에 대한 오류나 그 밖에 원티드랩이 가공하지 않은 정보의 내용상 문제에 대하여 어떠한 보장도 하지 않으며, 사용자가 이를 신뢰하여 취한 조치에 대해 책임을 지지 않습니다.
<저작권자 (주)원티드랩. 무단전재-재배포금지>