포지션 상세
더파운더즈는 'Global No.1 Brand Builder'라는 목표를 가지고 스킨케어 브랜드 '아누아(Anua)', 반려동물 용품 '프로젝트21', 더마 헤어케어 '프롬랩스'를 운영하며 160여 개국 이상의 고객들에게 사랑받고 있는 글로벌 커머스 스타트업입니다.
특히 아누아는 2024 아마존 Top Brand 선정, 아마존 US 프라임데이 카테고리 1위, 24년 1~4분기 연속 메가와리 종합 매출 1위, 일본 큐텐 화장수 부문 1위, 그리고 24년 국내 올리브영 어워즈 5관왕 등 국내뿐만 아니라 글로벌 시장에서 K-뷰티 브랜드로 빠르게 성장하며 그 입지를 공고히 하고 있습니다. 또한 미국, 영국 내 각각 가장 큰 드럭스토어인 Ulta Beauty와 Boots에 입점이 확정되어 더욱 글로벌 진출에 속도를 내고 있습니다.
2017년 창립 이후 매년 평균 250% 이상의 성장률을 기록하고 있고, 특히 24년은 23년 대비 300% 성장하였습니다. 뾰족한 전략으로 기존 화장품 시장에 침투해 독보적인 성장세에도 안정적인 재무환경을 바탕으로 외부 투자 간섭 없이 자주적으로 사업을 전개하고 있습니다.
창업가, 유니콘 스타트업, 컨설팅펌, 벤처캐피탈 심사역, 글로벌 소비재 기업, 마케팅 대행사, 미디어 커머스 등 다양한 분야에서 경험을 쌓은 탑탤런트 230명 이상이 모인 인재 밀도 높은 조직에서, K뷰티를 넘어 글로벌 뷰티 브랜드의 성장을 함께 이끌어갈 탑탤런트를 모시고 있습니다.
더파운더즈 새소식 : https://thefounders.careers/news?utm_source=wanted&utm_medium=post&utm_campaign=2408
더파운더즈 홈페이지 : https://thefounders.careers/
• The Founders Global Sales Team is the division that generates the largest distribution volume among all business units.
• Within the complexities of global business, including language, culture, and work practices, we establish optimal sales strategies.
• To achieve maximum revenue and build brand value in each global market, we focus on identifying top partners, breaking down and analyzing the entire process, and finding leverage points for optimal execution.
• By analyzing partners' business structures and decision-making frameworks, we provide optimal negotiation solutions while motivating and guiding them to achieve peak performance. This allows you to experience the essence of sales and strategic planning.
ㅣ Key Responsibilities:
• Planning distribution and sales strategies aligned with marketing strategies for each product category
• Developing and Executing sales strategies for revenue enhancement by country and business partners.
• Performance management and contract management for B2C and B2B clients
• Analyzing sales data and generating insights
• Setting and managing Suggested Retail Price (MSRP)
• Exploring new business opportunities and initiating partnerships
• Planning sales and managing costs for each country
ㅣ 해당 포지션을 이런 이유로 추천합니다.
• 더파운더즈 글로벌 세일즈팀은 사업부 중 가장 큰 유통 볼륨을 창출하는 부서입니다.
• 언어, 문화, 업무방식 등 글로벌 비지니스의 복잡성 내에서 최적의 판매 전략을 수립합니다.
• 전세계 각 시장에서 최대 매출 달성 및 브랜드 가치 창출을 위해 우수 파트너사 발굴부터 전체 과정을 세분화 및 분석하고 최적의 실행을 위한 레버리지를 찾아 행동하는 데 집중합니다.
• 파트너사의 사업구조 및 의사결정 구조를 분해하여 최적의 협상안을 제시하는 한편, 그들이 MAX퍼포먼스를 달성하도록 동기부여하고 이끄는 전략 기획을 세우는 세일즈의 본질을 경험하실 수 있습니다.
ㅣ 하실 역할은 다음과 같습니다.
• 품목별 마케팅 전략에 맞춘 유통/판매 전략 기획
• 국가별/업체별 매출 고도화 전략 수립 및 실행
• B2C, B2B 거래처 성과관리/계약관리
• 판매DATA 분석 및 인사이트 도출
• 글로벌 MSRP 설정 및 관리
• 신규 거래선 발굴 및 거래 추진
• 국가별 매출 플래닝 및 비용 관리
• All tasks in global sales are fundamentally conducted through “communication”. It is crucial to have strong communication skills that convey key contexts with precise word choices and clear nuances.
• Sales at The Founders require a persistent drive for execution, not merely a sales-oriented mindset focused on transactions. The core lies in gathering and analyzing data on each market and partner to identify leverage points and executing these swiftly and flawlessly.
• The ability to layer multiple concurrent events into a single view to grasp the situation and capture key points, along with a flexible approach, is also essential.
ㅣ Required Qualifications
• Proficiency in business English sufficient for working with global partners
-(TOEIC Speaking Level AL or above, competency in business email communication)
• At least one year of experience in managing global partner accounts
ㅣ 이런 성향의 분이 잘 맞습니다.
• 글로벌 세일즈의 모든 업무는 “소통”을 기반으로 이루어 집니다. 일어나고 있는 일의 주요 맥락을 짚고, 하고자 하는 이야기를 정확한 단어 및 명확한 뉘앙스를 담아 전달하는 커뮤니케이션 스킬이 중요합니다.
• 더파운더즈의 “세일즈”는 판매만을 추구하는 단순한 영업마인드가 아닌 집요한 실행력을 필요로 합니다. 이는 각 시장과 파트너사에 대해 데이터를 수집하고 분석하여 레버리지 포인트를 찾아내고 이를 신속하고 완벽하게 실행하는 것이 핵심입니다.
• 동시에 발생하는 여러 이벤트들을 한 장의 사진처럼 겹쳐서 상황을 파악하고 핵심 포인트를 캐치해내는 감각과 업무적 유연성도 중요합니다.
ㅣ 이런 경험이 있으셔야 합니다.
• 글로벌 파트너사와의 업무 수행에 문제가 없는 수준의 비즈니스 영어 구사가 가능하신 분
(TOEIC Speaking 레벨 AL 이상, Business mail 커뮤니케이션 역량)
• 글로벌 파트너사 어카운트 관리 1년 이상
특히 아누아는 2024 아마존 Top Brand 선정, 아마존 US 프라임데이 카테고리 1위, 24년 1~4분기 연속 메가와리 종합 매출 1위, 일본 큐텐 화장수 부문 1위, 그리고 24년 국내 올리브영 어워즈 5관왕 등 국내뿐만 아니라 글로벌 시장에서 K-뷰티 브랜드로 빠르게 성장하며 그 입지를 공고히 하고 있습니다. 또한 미국, 영국 내 각각 가장 큰 드럭스토어인 Ulta Beauty와 Boots에 입점이 확정되어 더욱 글로벌 진출에 속도를 내고 있습니다.
2017년 창립 이후 매년 평균 250% 이상의 성장률을 기록하고 있고, 특히 24년은 23년 대비 300% 성장하였습니다. 뾰족한 전략으로 기존 화장품 시장에 침투해 독보적인 성장세에도 안정적인 재무환경을 바탕으로 외부 투자 간섭 없이 자주적으로 사업을 전개하고 있습니다.
창업가, 유니콘 스타트업, 컨설팅펌, 벤처캐피탈 심사역, 글로벌 소비재 기업, 마케팅 대행사, 미디어 커머스 등 다양한 분야에서 경험을 쌓은 탑탤런트 230명 이상이 모인 인재 밀도 높은 조직에서, K뷰티를 넘어 글로벌 뷰티 브랜드의 성장을 함께 이끌어갈 탑탤런트를 모시고 있습니다.
더파운더즈 새소식 : https://thefounders.careers/news?utm_source=wanted&utm_medium=post&utm_campaign=2408
더파운더즈 홈페이지 : https://thefounders.careers/
주요업무
ㅣ Why We Recommend This Position:• The Founders Global Sales Team is the division that generates the largest distribution volume among all business units.
• Within the complexities of global business, including language, culture, and work practices, we establish optimal sales strategies.
• To achieve maximum revenue and build brand value in each global market, we focus on identifying top partners, breaking down and analyzing the entire process, and finding leverage points for optimal execution.
• By analyzing partners' business structures and decision-making frameworks, we provide optimal negotiation solutions while motivating and guiding them to achieve peak performance. This allows you to experience the essence of sales and strategic planning.
ㅣ Key Responsibilities:
• Planning distribution and sales strategies aligned with marketing strategies for each product category
• Developing and Executing sales strategies for revenue enhancement by country and business partners.
• Performance management and contract management for B2C and B2B clients
• Analyzing sales data and generating insights
• Setting and managing Suggested Retail Price (MSRP)
• Exploring new business opportunities and initiating partnerships
• Planning sales and managing costs for each country
ㅣ 해당 포지션을 이런 이유로 추천합니다.
• 더파운더즈 글로벌 세일즈팀은 사업부 중 가장 큰 유통 볼륨을 창출하는 부서입니다.
• 언어, 문화, 업무방식 등 글로벌 비지니스의 복잡성 내에서 최적의 판매 전략을 수립합니다.
• 전세계 각 시장에서 최대 매출 달성 및 브랜드 가치 창출을 위해 우수 파트너사 발굴부터 전체 과정을 세분화 및 분석하고 최적의 실행을 위한 레버리지를 찾아 행동하는 데 집중합니다.
• 파트너사의 사업구조 및 의사결정 구조를 분해하여 최적의 협상안을 제시하는 한편, 그들이 MAX퍼포먼스를 달성하도록 동기부여하고 이끄는 전략 기획을 세우는 세일즈의 본질을 경험하실 수 있습니다.
ㅣ 하실 역할은 다음과 같습니다.
• 품목별 마케팅 전략에 맞춘 유통/판매 전략 기획
• 국가별/업체별 매출 고도화 전략 수립 및 실행
• B2C, B2B 거래처 성과관리/계약관리
• 판매DATA 분석 및 인사이트 도출
• 글로벌 MSRP 설정 및 관리
• 신규 거래선 발굴 및 거래 추진
• 국가별 매출 플래닝 및 비용 관리
자격요건
ㅣ Ideal Candidate Profile• All tasks in global sales are fundamentally conducted through “communication”. It is crucial to have strong communication skills that convey key contexts with precise word choices and clear nuances.
• Sales at The Founders require a persistent drive for execution, not merely a sales-oriented mindset focused on transactions. The core lies in gathering and analyzing data on each market and partner to identify leverage points and executing these swiftly and flawlessly.
• The ability to layer multiple concurrent events into a single view to grasp the situation and capture key points, along with a flexible approach, is also essential.
ㅣ Required Qualifications
• Proficiency in business English sufficient for working with global partners
-(TOEIC Speaking Level AL or above, competency in business email communication)
• At least one year of experience in managing global partner accounts
ㅣ 이런 성향의 분이 잘 맞습니다.
• 글로벌 세일즈의 모든 업무는 “소통”을 기반으로 이루어 집니다. 일어나고 있는 일의 주요 맥락을 짚고, 하고자 하는 이야기를 정확한 단어 및 명확한 뉘앙스를 담아 전달하는 커뮤니케이션 스킬이 중요합니다.
• 더파운더즈의 “세일즈”는 판매만을 추구하는 단순한 영업마인드가 아닌 집요한 실행력을 필요로 합니다. 이는 각 시장과 파트너사에 대해 데이터를 수집하고 분석하여 레버리지 포인트를 찾아내고 이를 신속하고 완벽하게 실행하는 것이 핵심입니다.
• 동시에 발생하는 여러 이벤트들을 한 장의 사진처럼 겹쳐서 상황을 파악하고 핵심 포인트를 캐치해내는 감각과 업무적 유연성도 중요합니다.
ㅣ 이런 경험이 있으셔야 합니다.
• 글로벌 파트너사와의 업무 수행에 문제가 없는 수준의 비즈니스 영어 구사가 가능하신 분
(TOEIC Speaking 레벨 AL 이상, Business mail 커뮤니케이션 역량)
• 글로벌 파트너사 어카운트 관리 1년 이상