포지션 상세
스토어 매출 및 수익 목표 달성하기 위한 노력
매장 내 모든 자원을 관리하여 효과적인 고객 서비스를 제공
• 관련된 데이터를 분석하여 매장의 수익성을 극대화하기 위해 노력
• 고객 서비스 및 판매에 소요되는 시간을 효율적으로 관리하여 매장내 생산성 및 수익성에 집중할 수 있도록 지원
• 매장 판매의 지속적인 개선을 추진하기 위해 개선이 필요한 영역을 해결
• Take full ownership of the store and maximize store profitability by analyzing relevant data to probe and challenge the status quo
• Lead service by example, maximizing the amount of time spent selling and leading team members on the sales floor to focus on store’s sales, productivity and profitability
• Address identified improvement areas to drive continuous improvements in the store’s sales
2. People
• 모든 매장 직원이 제품 및 판매 스킬 교육을 통해 지식을 습득하고 내용을 업무에 적용하도록 보장
• 팀내 직원들을 코칭하고 동기를 부여하여 그들을 성과를 극대화
• 고객 서비스와 고객의 기대치에 부응하는 롤 모델 역할
• Ensure all store team members are trained on product and selling skill trainings to ensure the staffs have most up to date product knowledge and selling skills and apply their learning to their day to day work
• Coaching and motivating staff in the team to maximize their performance
• Role of role models to meet customer service and customer expectations
3. Operation
• 정해진 정책 및 절차에 따라 스토어 운영을 체계적이고 효율적으로 관리
• 정기적인 재고점검을 통해 재고의 손실감소 및 관리
• 설정된 모든 VM 및 매장 내 커뮤니케이션이 일관성 있게 실행되고 유지되도록 보장
• 브랜드 대사 (Brand Ambassador)가 되어 브랜드 태도와 가치를 일관되게 유지
• Manage all store operations in a systematic and efficient manner, as per established policies and procedures
• Take responsibility of inventory with regular inventory check, reduce loss and manage the volume
• Ensure all established Visual Merchandising and In-Store Communication standards are consistently executed and maintained in the store
• Become a Brand Ambassador to keep brand attitudes and values consistent
• 패션 고객 및 상업 중심 소매 환경에서 3년 이상의 업무 경험
• 원활한 커뮤니케이션 역량
매장 내 모든 자원을 관리하여 효과적인 고객 서비스를 제공
주요업무
1. Sales• 관련된 데이터를 분석하여 매장의 수익성을 극대화하기 위해 노력
• 고객 서비스 및 판매에 소요되는 시간을 효율적으로 관리하여 매장내 생산성 및 수익성에 집중할 수 있도록 지원
• 매장 판매의 지속적인 개선을 추진하기 위해 개선이 필요한 영역을 해결
• Take full ownership of the store and maximize store profitability by analyzing relevant data to probe and challenge the status quo
• Lead service by example, maximizing the amount of time spent selling and leading team members on the sales floor to focus on store’s sales, productivity and profitability
• Address identified improvement areas to drive continuous improvements in the store’s sales
2. People
• 모든 매장 직원이 제품 및 판매 스킬 교육을 통해 지식을 습득하고 내용을 업무에 적용하도록 보장
• 팀내 직원들을 코칭하고 동기를 부여하여 그들을 성과를 극대화
• 고객 서비스와 고객의 기대치에 부응하는 롤 모델 역할
• Ensure all store team members are trained on product and selling skill trainings to ensure the staffs have most up to date product knowledge and selling skills and apply their learning to their day to day work
• Coaching and motivating staff in the team to maximize their performance
• Role of role models to meet customer service and customer expectations
3. Operation
• 정해진 정책 및 절차에 따라 스토어 운영을 체계적이고 효율적으로 관리
• 정기적인 재고점검을 통해 재고의 손실감소 및 관리
• 설정된 모든 VM 및 매장 내 커뮤니케이션이 일관성 있게 실행되고 유지되도록 보장
• 브랜드 대사 (Brand Ambassador)가 되어 브랜드 태도와 가치를 일관되게 유지
• Manage all store operations in a systematic and efficient manner, as per established policies and procedures
• Take responsibility of inventory with regular inventory check, reduce loss and manage the volume
• Ensure all established Visual Merchandising and In-Store Communication standards are consistently executed and maintained in the store
• Become a Brand Ambassador to keep brand attitudes and values consistent
자격요건
• 최소 1년 이상의 Senior직원 경력• 패션 고객 및 상업 중심 소매 환경에서 3년 이상의 업무 경험
• 원활한 커뮤니케이션 역량